profetiorna

Jag följer Steven Benuun, Israeli News Live, som rapporterar om de politiska händelserna i Mellan Östern, Israel och Jerusalem. Jag har gjort det en längre tid. Det är och har varit många timmar av bibelstudier med honom. Han är mycket kunnig, eftersom han är bekant med det  judiska språket kan han sprida ett större ljus över de bibliska skrifterna. Hans uttolkningarna av de gamla profeternas visioner om det som skulle hända i Israel, Jerusalem och Mellanöstern i en avlägsen framtid, pekar ut denna tid vi lever i just nu. De texter jag tidigare tagit del av från gamla testamentet har genom Steven fått en helt ny och klarare betydelse. De politiska händelserna i Mellan Östern och i övriga världen finns redan nerskrivet för 2500 - 2000 år sedan. Jag brukar reflektera över att jag fått förmånen att födas i denna tid för att få bevittna händelser som de gamla profeterna och Kristus talade om för länge sedan. För de människor som inte är troende kan detta tes sig som om jag lever i en fantasivärld, men för mig är det tvärt om, jag känner att jag lever i en verklighet som är ytterst nära och sann, händelserna är mycket angelägna och påtagliga. Jag hoppas att du som läser mina inlägg vill bli inspirerad att börja fundera över vad som händer världen idag utifrån ett bibliskt perspektiv. Dessa studietimmar har  för mig kastas ljus över mina teologiska funderingar om skillnader och likheter inom de tre stora världsreligioner, och lett mig mot en djupare insikt och hängivelse för den fria kristna kyrkan, den protestantiska. Jag ser tydligt varför Martin Luther bröt med den katolska kyrkan och varför han blev bannlyst och varför alla protestanter betraktas som kättare av Vatikanen. Jag förstår också varför den katolska kyrkan hellre söker sig till den muslimska trossamfunden, som drivs av ett tydligt avståndstagande som inom vissa former tar sig uttryck i rent hat mot både judar och kristna.  All den ondska som sker i religionens namn har fått sin förklaring genom Steven Benuun, som har insikten att läsa och tolka det symboliska språket som både gamla och nya testamentet är skrivet på och han har samtidigt förmågan och klarheten att lägga över dessa tolkningar till vår tid. Den som börjar följa han nyhetssändningar kommer inte att bli besvikna.
https://www.youtube.com/watch?v=akPblJZIOdY&ebc=ANyPxKr2ijy2HzyceXRotzNHdgBRFy42wrVYHpyBLyU9UvlxBEVpp0NMw9vHrtcGrQ4KDzaeLfWgZ0s8VRQpgEgly-Ea9KDyKw
 Guds välsignelse.

Kommentera här:

besöksräknare
besöksräknare